خوش آمديد به  پايگاه فرهنگی مذهبی ندای آشنا!

     ويژه نامه ها



     آخرين مقاله ها
تعداد شاخه ها: 18 عدد
تعداد مقالات: 217 عدد 1: ایلیا در الواح مقدس  
[دفعات مشاهده : 2855 بار]
 2: سند حديث غدير  
[دفعات مشاهده : 2855 بار]
 3: فقه غدیر(اعمال روز عید غدیر)  
[دفعات مشاهده : 2840 بار]
 4: متن کامل خطبه غدیر به زبان فارسی  
[دفعات مشاهده : 2731 بار]
 5: خطبة رسول الله في يوم الغدير  
[دفعات مشاهده : 2898 بار]
 6: واقعه غدیر  
[دفعات مشاهده : 2900 بار]
 7: خطبه فدكیه تفسیرى بر آیات قرآن كریم(2)   بررسى محتوایى خطبه فدكیه
[دفعات مشاهده : 2972 بار]
 8: خطبه فدكیه تفسیرى بر آیات قرآن كریم(1)   زمینه سازی خطبه فدكیه
[دفعات مشاهده : 3015 بار]
 9: خطبه فدكیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  
[دفعات مشاهده : 2684 بار]
 10: هدف از بیان نشانه های ظهور   مستند ظهور بسیار نزدیک است(4)
[دفعات مشاهده : 2566 بار]
 11: شتابزدگی در تاریخ ظهور!   مستند ظهور بسیار نزدیک است(3)
[دفعات مشاهده : 2234 بار]
 12: نقاط ضعف مستند «ظهور بسيار نزديک است!»   مستند ظهور بسیار نزدیک است (2)
[دفعات مشاهده : 2271 بار]
 13: مستند ظهور در ترازوی نقد   مستند ظهور بسیار نزدیک است(1)
[دفعات مشاهده : 2251 بار]
 14: علائم ظهور، شرایط ظهور (2)  
[دفعات مشاهده : 2394 بار]
 15: علائم ظهور، شرایط ظهور (1)  
[دفعات مشاهده : 2521 بار]
 16: از بسم الله الرحمن الرحیم چه می دانید؟  
[دفعات مشاهده : 3295 بار]
 17: شرحی بر کیفیت شهادت امام حسین (ع)  
[دفعات مشاهده : 2701 بار]
 18: اسرار حماسه کربلا به روایت آیت ‌الله جوادی آملی  
[دفعات مشاهده : 2614 بار]
 19: گفتاري از آيت‌الله مصباح يزدي در مورد مقياس ثواب عزاداري و زيارت امام حسين(ع)  
[دفعات مشاهده : 2965 بار]
 20: اثرات بی نظیر خواندن زیارت عاشورا  
[دفعات مشاهده : 4752 بار]
 21: برخی اعمال شب و روز عرفه  
[دفعات مشاهده : 3484 بار]
 22: درس توحید از زبان شیطان!  
[دفعات مشاهده : 2839 بار]
 23: شهيد اسطوره‌اي فتوا؛ ميهمان ايرانيان   گزارشي از ورود خانواده شهيد مصطفي محمود مازح به ايران
[دفعات مشاهده : 4374 بار]
 24: می ترسید به امام زمان(عج) بر بخورد؟!   مروری بر سیر مقابله شهید هاشمی‌نژاد با انجمن حجتیه/4
[دفعات مشاهده : 2959 بار]
 25: شیطنت نکنید و الّا ...   مروری بر سیر مقابله شهید هاشمی‌نژاد با انجمن حجتیه/3
[دفعات مشاهده : 2904 بار]
 26: پپسی می‌خوردند و می‌گفتند ما به این کارها کار نداریم!   مروری بر سیر مقابله شهید هاشمی‌نژاد با انجمن حجتیه/2
[دفعات مشاهده : 2915 بار]
 27: شهید هاشمی‌نژاد و مقابله با سید حسن ابطحی انجمن‌گرا   مروری بر سیر مقابله شهید هاشمی‌نژاد با انجمن حجتیه/1
[دفعات مشاهده : 3005 بار]
 28: ناگفته هایی از زندگی مختار  
[دفعات مشاهده : 2935 بار]
 29: مختار ثقفی كيست؟  
[دفعات مشاهده : 2775 بار]
 30: روايت محرم در «فتح خون»(سياره‌ی رنج)   فصل‌ نهم
[دفعات مشاهده : 3185 بار]
 31: روايت محرم در «فتح خون»(غربال‌ دهر‌)   فصل‌ هشتم
[دفعات مشاهده : 3049 بار]
 32: روايت محرم در «فتح خون»(‌‌فصل‌ تمييز خبيث‌ از طيب‌ (اتمام‌ حجت))   فصل‌ هفتم
[دفعات مشاهده : 3038 بار]
 33: سُوَید بن عمرو  
[دفعات مشاهده : 3118 بار]
 34: ابوعمرو نهشلی  
[دفعات مشاهده : 3204 بار]
 35: عمربن عبدالله الجندعی  
[دفعات مشاهده : 3177 بار]
 36: ضَرغامَة بن مالک تَغلِبی  
[دفعات مشاهده : 2875 بار]
 37: حَجّاج بن مَسرُوق، جُعفِی مُذحَجی  
[دفعات مشاهده : 2809 بار]
 38: اَنَس بن حَرثِ کاهِلِی اَسَدی  
[دفعات مشاهده : 2843 بار]
 39: جَون بن حویّ مَولی اَبی‎ذر الغِفّاری  
[دفعات مشاهده : 3333 بار]
 40: عابس بن ابی شبیب شاکری  
[دفعات مشاهده : 2834 بار]
 41: شوذب بن عبدالله  
[دفعات مشاهده : 2855 بار]
 42: عَبدُالرحمن بن عَبدالله اَرحَبی  
[دفعات مشاهده : 2944 بار]
 43: حَنظَلَة بن سَعد (اسعد) شِبامی  
[دفعات مشاهده : 2919 بار]
 44: بُرَیر بن خُضَیر هَمدانیّ کُوفی  
[دفعات مشاهده : 3086 بار]
 45: اَسلَم (مُسلِم) بن عَمرو  
[دفعات مشاهده : 3036 بار]
 46: واضِحِ تُرکی  
[دفعات مشاهده : 3004 بار]
 47: نافِع بن هِلال الجَمَلی  
[دفعات مشاهده : 3007 بار]
 48: عَمرو بن قُرظَه خَزرَجی انصاری کوُفی  
[دفعات مشاهده : 2824 بار]
 49: زُهیر بن قین بن قَیس اَنماری بَجَلی  
[دفعات مشاهده : 2957 بار]
 50: سلمان بن مضارب بن قیس انماری بجلی  
[دفعات مشاهده : 3120 بار]

     جستجو



     نظرسنجی
نظر شما درباره سایت

خیلی عالیه
میتونه بهتر باشه
جای کار داره
بهترین سایته
نظری ندارم!



نتایج
نظرسنجی ها

تعداد آراء: 37
نظرات : 12

     ورود به سایت
نام کاربری

رمز عبور

کد امنیتی: کد امنیتی
محل تايپ كد امنيتي

چنانچه تاکنون عضو این سایت نشده اید می توانید با تکمیل فرم مخصوص عضویت به جمع کاربران این سایت بپیوندید و از امكانات مخصوص كاربران استفاده نمائيد .

     پیغام کوتاه
ارشيو پيغام کوتاه   

 

     لینک دوستان

پايگاه فرهنگی مذهبی ندای آشنا


تمام لينك ها


لينكستان

golestan


tebyan


yasinmedia


nurolhoda



روايت محرم در «فتح خون»(غربال‌ دهر‌)
فصل‌ هشتم



شهید سید مرتضی آوینی:

گفته‌اند آن‌گاه كه حر بن يزيد رياحي از لشكريان عمر سعد كناره مي‌گرفت تا به سپاه حق الحاق يابد، «مهاجر بن اوس» به او گفت: «چه مي‌كني؟ مگر مي‌خواهي حمله كني؟»... و حر پاسخي نگفت، اما لرزشي سخت سراپايش را گرفت. مهاجر حيرت‌زده پرسيد: «والله در هيچ جنگي تو را اينچنين نديده بودم و اگر از من مي‌پرسيدند كه شجاع‌ترين اهل كوفه كيست، تو را نام مي‌بردم. اما اكنون اين رعشه‌اي كه در تو مي‌بينم از چيست؟»


راوي‌:


تن چهره‌اي است كه جان را ظاهر مي‌كند، اما ميان اين ظاهر و آن باطن چه نسبتي است؟ آنان كه روح را مركبي مي‌گيرند در خدمت اهواي تن، چه مي‌دانند كه چرا اهل باطن از قفس تن مي‌نالند؟ تن چهره‌ي جان است، اما از آن اقيانوس بي‌كرانه نمي بيش ندارد، و اگر داشت كه آن دلباختگان صنم ظاهر، حسين را مي‌شناختند.


محتضران را ديده‌اي كه هنگام مرگ چه رعشه‌اي بر جانشان مي‌افتد؟ آن‌جذبه‌ي عظيم را كه از درون ذرات تن، جان را به آسمان لايتناهاي خلد مي‌كشاند كه نمي‌توان ديد... اما تن را از آن همه، جز رعشه‌اي نصيب نيست. اين رعشه، رعشه‌ي مرگ است؛ مرگي پيش از آنكه اجل سر رسد و سايه‌ي پر دهشت بال‌هاي ملك‌الموت بر بستر ذلت حر بيفتد... موتوا قبل ان تموتوا. اينجا ديگر اين حر است كه جان خويش را مي‌ستاند، نه ملك‌الموت. پيش چشم سرادقات مصفاي عشق است، گسترده به پهناي آسمان‌ها و زمين، نور علي نور تا غايت‌الغايات معراج نبي؛ و در قفا، گور تنگي تنگ‌تر از پوست تن، آن‌سان كه گويي يكايك ذرات تن را در گوري تنگ‌تر از خود بفشارند.


حر بن يزيد، لرزان گفت: «والله كه من نفس خويش را ميان بهشت و دوزخ مخير مي‌بينم و زنهار اگر دست از بهشت بدارم، هرچند پاره‌پاره شوم و هر پاره‌ام را به آتش بسوزانند!»... و مركب خويش را هي كرد و به سوي خيمه‌سراي حسين بن علي بال كشيد.


راوي‌:


حر بن يزيد رياحي تكبيرالاحرامِ خون بست و آخرين حجاب را نيز دريد و آزاد از بندگي غير، حر حر وارد نماز عشق شد و اين نماز، دائم است و آن كه در آن وارد شود هرگز از آن فارغ نخواهد شد: الذين هم علي صلاتهم دائمون... و خود جان خويش را گرفت. حر آن كسي است كه حق اذن جان گرفتن را به خود او مي‌سپارد و اين اكرم‌الموت است: قتل در راه خدا. و مگر آزاده‌ي كرامت‌مند را جز اين نيز مرگي سزاوار است؟ احرار از مرگ در بستر به خدا پناه مي‌برند.


قدم صدق هرگز بر صراط نمي‌لرزد؛ حر صادق بود و از آغاز نيز جز در طريق صدق نرفته بود... احرار را چه بسا كه مكر ليل و نهار به دارالاماره‌ي كوفه بكشاند، اما غربال ابتلائات هيچ كس را رها نمي‌كند و اهل صدق را، طوعا يا كرها، از اهل كذب تمييز مي‌دهد... مكاري چون ضحاك بن عبدالله نيز نمي‌تواند از چشم ابتلاي دهر پنهان شود... و فاش بايد گفت، اين محضر عظيم حق جايي براي پنهان شدن ندارد.

ضحاك بن عبدالله خود گفته است: «چون ديدم كه اصحاب حسين همه كشته افتاده‌اند و جز «سويد بن عمرو بن ابي‌المطاع خثعمي» و «بشير بن عمرو حضرمي» ديگر كسي نمانده است، به او گفتم: يابن رسول‌الله، مي‌داني آن عهدي را كه بين من و توست. من شرط كرده بودم كه در ركاب تو تا آن‌گاه بمانم كه جنگجويي با تو هست. اكنون كه ديگر كسي نمانده است، آيا مرا حلال مي‌داري كه از تو انصراف كنم؟ و حسين (ع) اذن داد كه بروم... اسبي را كه از پيش در يكي از خيمه‌ها پنهان داشته بودم سوار شدم و به دامنِ دشت كه پر از دشمن بود زدم و گريختم...»

راوي:

تن ضحاك بن عبدالله همه‌ي عاشورا، از صبح تا غروب، به همراه اصحاب عاشورايي امام عشق بود، اما جانش، حتي نفسي به ملكوتي كه آن احرار را بار دادند راه نيافت، چرا كه بين خود و حسين شرطي نهاده بود. «عبادت مشروط» كرم ابريشمي است كه در پيله خفه مي‌شود و بال‌هاي رستاخيزي‌اش هرگز نخواهد رست. اين شرطي بود بين او و حسين... و اگرچه ديگري را جز خداي از آن آگاهي نبود، اما زنهار كه لوح تقدير ما بر قلم اختيار مي‌رود!

تو بندگي چو گدايان به شرط مزد مكن‌
كه خواجه خود روش بنده‌پروري داند

اگرنه، آن شرط تعلقي است كه حجاب راه مي‌شود و تو را از پيوستن به جمع احرار باز مي‌دارد. آن شرط، قلاده‌اي است كه شيطان بر گردن تو انداخته است و با آن تو را از صحراي كربلا و از ركاب حسين (ع) مي‌ربايد.

ضحاك بن عبدالله همه‌ي روز را جنگيده بود، اما شهادت‌، همه‌ي روز را از او گريخته بود... دهر نيز همه‌ي لوازم را جمع آورده بود تا او بتواند از آن معركه بگريزد، معركه‌اي كه دشمن آنچنان بر آن احاطه داشت كه حلقه‌اي بر خاتم انگشتر... نه! صدفه را در كار خلقت راهي نيست و سرانجامِ كار ما، بلااستثنا، انعكاس چهره‌ي باطن ماست در آيينه‌ي دهر.


منبع : رجانيوز








کلمات کليدي :

© کپی رایت توسط : پايگاه فرهنگی مذهبی ندای آشنا (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.)
برداشت مطالب فقط با اجازه کتبی و ذکر منبع امکان پذیر است .

نوشته شده در تاریخ : 6 دي ماه ، 1388 (3049 مشاهده)

[ بازگشت ]




كليه حقوق مادي و معنوي اين پايگاه متعلق به موسسه فرهنگي نداي آشنا مي باشد.
مسئوليت كليه مطالب با ارسال كننده آن خواهد بود.
نقل مطالب با ذكر منبع بلامانع مي باشد.
اين پايگاه جهت استفاده در مرورگر فايرفاكس بهينه سازي گرديده است.

  

پشتيباني فني و نگهداري فضا در سرورهاي قدرتمند مرکز ذخیره سازی داده ندا

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.05 ثانیه